Slik skal Kygo selge Norge som turistland
Denne nye filmen skal få flere gjester til å velge Norge
(Odd Roar Lange): I desember lanserer Visit Norway den nye reklamefilmen "Come Follow Our Path" - med bilder og film fra flere av de mest kjente turistmålene i Norge. Bergen, Oslo, fjordene og Nasjonale Turistveger er med i filmen, som har funky musikk fra den svært populære artisten Kygo (Kyrre Gørvell-Dahl), produsert av William "Nasty Kutt" Wiik Larsen.
Filmen ble presentert for 150 deltagere under bransjekonferansen Vestlandstreffet 2016 i Bergen mandag 24. oktober.
Filmen er foreløpig ikke lagt ut ut på nett og skal ikke slippes før i desember 2016, men dette er prosjektbeskrivelsen:
- Dette er en ny film med ukjente og flere sider ved Norge, fortalte Stein Ove Roland, som er markedssjef i Visit Norway.
* Kommunikasjon mot en aktiv og moderne målgruppe med stor opplevelseslyst.
* Ser ikke på seg selv om turister, men som oppdagere. Som vil komme tett på destinasjonen og folkene som bor her, oppleve det urbane, oppdage naturen, landsbyhda, maten og kulturen.
* En profilfilm med bred rekkevidde
* Gi liv til merkevaren - med mening, mangfold og dybde. Få frem tidsånden av hva Norge er og hva Norge gjør med deg.
* Musikk er kjernen og startpunktet for å sette innhold, tone og tempo på filmen.
Audun Pettersen forlater jobben i Virke og returnerer til Innovasjon Norge Reiseliv – og sin gamle stilling