Slik revansjerte hotellet anmelderslakten
Hva gjør et hotell når anmelderterningen havner med den dårlige siden opp?
Comfort Hotel Grand Centrals kom dårlig ut av forrige ukes hotelltest:
Ikke er det Comfort og ikke er det Grand, var konklusjonen i reportasjen.
Her kan du lese hele testen.
Med kun to av seks mulig oppnåelige poeng var hotellet en skuffelse. Dette skapte reaksjoner hos leserne.
Her er lesernes av reaksjoner
"Overnattet der forrige uke. Synes det meste var veldig bra. Super service i resepsjonen, greit rom (men litt kjølig, ja), raskt Internett, stille og rolig (har sjelden sovet bedre i Oslo) og helt OK frokost neste morgen. Til kr 999 var det definitivt value for money. Bonuspoeng fikk jeg også.", skriver Ulf.
"Dette er ikke min opplevelse av hotellet. Praktisk, kjapt og svært billig. Servicen var hyggelig, rommet var ganske kult og frokosten var god. Det er ikke noe luksushotell, men det leverer god value for money", skriver Torfinn i sin kommentar.
"Dette er definitivt det dårligste og skitneste hotellet jeg har bodd på. Aldri mer", skriver Anne-Karin.
"Kjenner meg ikke igjen. Har overnattet der 2 ganger og har vært superfornøyd. Rent og pent, passe varmt på rom og bad. Nydelig frokost og bra service. Håper du gir hotellet en sjanse til, og at du får en bedre opplevelse da", skriver Monica.
En ny sjanse
Og med såpass sprikende opplevelser av det samme hotellet er jeg enig med Monica. Jeg ville prøve én gang til.
Ny-testen ble gjennomført denne uka. Og dette var en helt annen opplevelse. Rommet var rent og ryddig, stort og med god temperatur. Samt mulighet til å endre temperaturen. Rommet har utsikt mot det sterkt trafikkerte Jernbanetorget og jeg fryktet en stund at de kunne bli en søvnløs natt med mye trafikkstøy. Bekymringen var grunnløs, takket være god støyskjerming.
Rommet var større og bedre enn det forrige, og det er ikke usannsynlig at det skyldes at hotelledelsen har merket seg kritikken. Det nye rommet var også møblert med behagelige møbler som fristet til å tilbringe litt tid på rommet. Veldig bra.
Resepsjonsbetjeningen og de øvrige ansatte på Comfort Hotel Grand Central er en av de bedre i hotellklassen. Godt humør, kunnskapsrike og kjappe. Det samme opplevde jeg også sist.
Bestillingen som forsvant
Denne gangen var bestillingen min rett og slett forsvunnet fra datasystemet. Resepsjonisten brukte et par minutter på hektisk leting da jeg skulle sjekke inn og fant løsningen da jeg viste frem utprintet bekreftelse på bestilling og forhåndsbetaling (det lønner seg alltid å ha med print eller skjermdump av alle reisedokumenter på reisene dine). Forsinkelsen og problemene ble utkvittert med et stort smil og en gratis flaske vann...
Frokosten på Comfort Hotel Grand Central er på det jevne når det gjelder hotellfrokoster. Godt, enkelt og brukbart variert meny. Men logistikken er ikke helt på høyden.
Både jeg og de tre andre frokostgjestene ble gående litt forvirret mellom stasjonene i jakt etter det vi trengte. Som for eksempel skjeer (som var plassert på motsatt ende enn der det var bruk for dem) og teskjeer (som vi ikke fant). Merking av hva-som-er-hva på buffeten hadde løftet frokostopplevelsen på enkelt vis.
Hotellet ligger i Østbanehallen ved Oslo S, og er meget sentralt beliggende. Her går du tørrskodd til og fra tog/flytog. Og det er et bra utvalg av spisesteder innendørs - rett utenfor hotelldøra. Her kan du også kjøpe take-away og spise på rommet.
Et tett sluk i vasken på badet og to ødelagte såpedispensere trekker, sammen med frokostmanglene, ned det ene poenget som kunne ha gitt hotellet full score. Men Comfort Hotel Grand Central har revansjert den dårlige hotellanmeldelsen. Det er akkurat slik det skal gjøres.
COMFORT HOTEL GRAND CENTRAL
Adresse: Jernbanetorget 1, Oslo
Byggeår: 2012
Testet: Dobbeltrom for én person
Pris for oppholdet: 1668 kr inkl frokost
Terning: 5