Med disse 10 punktene vil TUI gjøre ferien din bedre for alle
Reiseguganten skifter navn på reisene. Dette betyr det for deg
(ODD ROAR LANGE): Reisegiganten TUI skifter navn på sine hotellkonsepter. TUI Blue blir selskapets nye flaggskip og vil omfatte tre av dagens hotellkonsepter: TUI Sensimar, TUI Family Life og eksisterende TUI Blue-hoteller.
Dette er selskapets mest omfattende merkevareendring siden de byttet navn fra Star Tour til TUI i 2016.
Vil bli størst i verden
Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue har selskapet et mål om å bli verdens største merkevare innen ferie- og fritidssegmentet med 100 egne hotell og et forventet belegg på 1 million gjester i året.
Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og vil i følge selskapet være tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.
Må satse på bærekraft
Reiseselskapene som er store på charterreiser har fått kraftig søkelys på seg når det gjelder klimautslipp og bærekraftsproblematikk. Nå tar de også store grep på dette området.
- Det å skape et moderne livsstilsmerke i denne størrelsesorden gjør det mulig for oss å jobbe sammen om felles oppgaver og samarbeide enda tettere for å nå våre bærekrafts mål. Derfor har vi satt ti felles mål for alle våre TUI Blue-hoteller. De inkluderer for eksempel tiltak for å spare vann, redusere karbonutslippet per gjest per natt og ikke minst redusere engangsplast, sier Anna Kiefer, bærekraftsansvarlig hos TUI Nordic.
Mer om de nye bærekraftmålene litt lenger ned.
Slik blir den nye reisegiganten
TUI-gjester har tidligere måtte velge mellom hotellkonseptene TUI Sensimar, TUI Family Life og eksisterende TUI Blue-hoteller.
Disse vil fra 7. november hete «TUI Blue – For Two«, «TUI Blue – For Families» og «TUI Blue – For All».
Dette betyr det for deg:
TUI Blue – For Two
Hotellene som tidligere het TUI Sensimar, vil fra sommeren 2020 hete «TUI Blue- For Two».
Dette konseptet retter seg til reisende som er over 16 år, for par og de som reiser uten små barn. Her finner gjestene ofte flotte bassengområder, spa, gode treningsfasiliteter og flere restauranter.
TUI Blue – For Families
TUIs 19 Family Life-hoteller blir nå «TUI Blue - For Families». Dette er i dag et av TUIs mest populære hotellprodukter og er skreddersydd for familier som reiser med barn i alle aldre.
Konseptet inkluderer også den berømte Bamseklubben, «Hangout» for tenåringer og mange andre familievennlige alternativer. Alle disse tilbudene vil bli værende under det nye navnet.
TUI Blue – For All
TUI Blue-For All er hoteller for reisende som vil utforme ferien selv, oppleve reisemålets kultur og prøve smaker fra det lokale kjøkkenet. Også her får man et bredt treningstilbud, flotte bassengområder og moderne design.
Skal jobbe for lokal turisme
- Med denne merkevareporteføljen vil vi kunne møte behovene til våre lokale kunder, og samtidig forsterke vår globale tilstedeværelse betydelig. Styrken til våre eksisterende merker vil bli slått sammen under en merkevare. TUI Blue blir enda mer lokalt og autentisk, vi samarbeider tettere for mer bærekraftig turisme og gjestene våre vil fortsatt få det skreddersydde tilbudet de er vant til, sier Nora Aspengren, kommunikasjonsansvarlig i TUI og fortsetter:
- Det at vi nå samler noen av hotellmerkevarene våre i en og samme portefølje betyr ikke at noe fjernes, heller at tilbudet oppdateres. Bamseklubben vil fortsatt være der, hotell kun for voksne tilbyr vi selvfølgelig også. Dette er først og fremst en merkevareendring og nytt oppdatert innhold, sier Aspengren.
Sustainable BLUE
Samtlige av hotellene som nå vil gå under merkevaren TUI Blue vil samlet jobbe for mer bærekraftig turisme. Initiativet som har fått navnet «Sustainable BLUE» fokuserer på ti konkrete områder som samtlige hoteller skal jobbe med frem til 2022.
• 10 % redusert forbruk av ferskvann per gjest per natt - Dette tilsvarer 160 svømmebasseng
• 20% redusert karbonutslipp per gjest per natt - Dette tilsvarer forbruket til 3,500 biler
• 30% redusert avfall som sendes til avfallsdeponi per gjest per natt - Dette tilsvarer 500 søppelbiler
• 40% av alle aktiviteter på barneklubbene skal inkludere bærekraft
• 50% av all mat og drikke skal være lokalt produsert
• 60 millioner produkter av engangsplast skal fjernes
• 70% av de ansatte skal være lokale
• 80% av de ansatte skal få yrkestrening
• 90% av alle TUI Blue-hoteller skal være sertifisert av en GSTC-godkjent leverandør
• 100% av nye og renoverte hoteller skal bygges eller endres i henhold til bærekraftige retningslinjer for konstruksjon
Målene vil følges opp kontinuerlig og samtlige hoteller i TUI Blue-porteføljen skal jobbe for at disse målene nås innen 2022.
Leste du disse sakene?
Og kjæresten er blitt dronningen