Nå: Slipper historisk norgesreklame fra Tom Cruise

-Det vil aldri skje igjen

(ODD ROAR LANGE: Kritikken mot norsk reiseliv og manglende PR-satsing rundt filmen Mission Impossible, som ble spilt inn blant annet i Norge, har allerede gitt resultater. I løpet av dagen i dag har en rekke reiselivsaktører kastet seg rundt. Etter hektisk møteaktivitet gjennom dagen har destinasjonsselskaper og landsdelsskaper startet sine kampanjer i forbindelse med premieren på kinoer verden rundt den 12. juli.
Noen steder, blant annet i Oslo, får ha førpremiere allerede den 11. juli.

Venter

Visit Norway, som har ansvar for markedsføring av Norge i utlandet starter opp om kort tid, og satser både på presemeldinger og aktivitet på sosiale medier for å fortelle at Tom Cruise spilte inn flere av scenene i Norge. De har tidligere laget denne oversikten over innspillingssteder.
I motsetning til James Bond, som sendte statister til Nordvestlandet, så var Cruise selv involvert i de heftigste scenene.

Aldri igjen

«Dette nivået av praktisk filming kan kanskje aldri gjøres igjen. Følg med bak kulissene når Tom Cruise kjemper på taket av et bevegelig tog i #MissionImpossible - Dead Reckoning Part One, kun på kino fra 12. juli.», skriver nettstedet Missionimpossible.com
Det unike filmkuttet som viser noe av det som ble filmet i Norge ble sluppet onsdag kveld (norsk tid).

Fikk du ikke med deg kritikken mot norsk reiseliv i går? Du kan lese den her. Og i mellomtiden kommer Tom Cruise med mer Norgesreklame på CBS (se under)

Om The Travel Inspector:

Odd Roar Lange er norsk reiselivsekspert og kjent som The Travel Inspector og en av Norges mest erfarne reiselivsjournalister.
Odd Roar Lange er også fast bidragsyter med reisereportasjer, kommentarer og reisetips i Dagbladet og på forbrukersiden DinSide som er en del av Dagbladet og Aller Media.
Du kan følge reisene på instagram her.
Har du en kommentar eller et tips, så kan du sende det her.