Vil du være med Hurtigruten på eventyr?

Nå kan du se den nye reklamekampanjen - som en av de aller første

Aleksander Gamme, Cecilie Skog og datteren Vilja.         Foto; Hurtigruten/Thetravelinspector

(Odd Roar Lange): Og det er ikke Norskekysten som skal vises frem til pasasjerene. Men Istedet er det eksotiske reisemål som  Antarktis, Amazonas, den arktiske delen  Canada, Grønland og Svalbard. Og nå er de første ulike reklamefilmene klare på Youtube.

What do David Lindo, Johanna Davidsson, and Pete McBride have in common? The same that thing Tim Kemple and Cecilie Skog do - a passion for exploring our natural world. Watch their stories as they prepare to plant flags for causes and destinations that matter to them.

Storsatsingen fra Hurtigruten går under navnet «Plant Your Flag» og et av hovedmålene med kampanjen er lanseringen av Hurtigrutens nye hybridskip MS Roald Amundsen, skriver kampanje.com

Håpet til Hurtigruten er at du skal klikke deg inn på den nye Plant Your Flags-siden. Og deretter få lyst til å dra på reise med dem. Skriv navnet til en du gjerne vil ha med på en drømmereise med Hurtigruten i kommentarfeltet på Facebook, så er det kanskje din drøm som går i oppfyllelse.

I Amundsens fotspor

- Det kreative universet er bygget rundt Roald Amundsens polferd til Sydpolen i 1911, og er en oppfordring til reiselystne mennesker om å plante sine egne flagg med Hurtigruten, sier kreatør Jo Espen Johansen i Los & Co, som har laget selve kampanjen.

Disse er med

1)

Cecilie Skog is the only woman in the world to have reached The North Pole, The South Pole and the summit of Mount Everest. She has also climbed the highest mountain on each continent, known as "The Seven Summits". Her husband Alexander Gamme is a Norwegian explorer, skydiver, safari guide and writer.

2)

Plant a Flag for a Green Future with Karin Strand Karin Strand might have one of the coolest jobs in the world. As Field Operations Manager on Hurtigruten's Explorer ships here job takes her deep into the great wildernesses of Antarctica, Greenland, Svalbard, and more.

3)

David Lindo, also known as The Urban Birder, was born and raised in London where he now works as a broadcaster, writer, photographer, public speaker and tour leader. From an early age, the birds of his hometown - (referring to the flying kind of birds, of course) - fascinated him.

4)

Pete McBride and Tim Kemple are both acclaimed photographers and filmmakers. Tim Kemple's works have been published in dozens of outdoor publications and he has shot campaigns for North Face and Black Diamond, capturing extreme athletes in spectacular scenery.

De norske representantene i kampanjen er eventyrerne er Cecilie Skog og samboeren Aleksander Gamme og deres eldste datter, Vilja.

Mens de internasjonale prosjektene, i følge Kampanje, kommer fra de amerikanske fotografene Pete McBride og Tim Kemple, den britiske fuglekikkeren David Lindo, den svenske Antarktis-fareren Johanna Davidsson og Hurtigrutens egen ekspedisjonsleder Karin Strand. Hovedmarkedene for kampanjen er Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, USA og Storbritannia.