Her er de nye medlemmene i De Historiske
46 ville inn. Bare ni slapp gjennom nåløyet
(ODD ROAR LANGE) Et veteranskip, et nyoppusset hotell, et brenneri og et gammelt trehotell. Dette er noen av de ni nye medlemmer kvalifisert for medlemskap i De Historiske Hotel & Spisesteder fra 2020.
De Historiske Hotel & Spisesteder har tredoblet salgsomsetningen siden 2016 nå og offentliggjør nå de nye medlemmene.
Mange søkere
-De Historiske er et kvalitetsmerke – et løfte om en helt bestemt opplevelseskvalitet for alle gjester som besøker våre medlemsbedrifter. Og responsen fra kvalitetssøkende målgrupper, både fra et sterkt gjenkjøpende hjemmemarked og fra et økende internasjonalt turistmarked, med betalingsvilje, viser at gruppens fokus på kvalitet gir resultater, sier Nils Henrik Geitle, administrerende direktør i De Historiske til Thetravelinspector.no
De Historiske fikk 46 henvendelser om medlemskap i 2019. Og disse bedriftene er blitt godkjent som nye medlemmer:
- Hotel Union Geiranger – Geiranger
- Boen Gård, Kristiansand
- Eilert Smith Hotel, Stavanger
- Visnes Hotel, Stryn
- Ringnes Gård, Noresund
- Atlungstad Brenneri, Ottestad ved Hamar
- Høymagasinet, Oslo
- Speilsalen Britannia Hotel – Trondheim
- Riskafjord II - Lysefjorden
-Med de nye medlemmene vil posisjonen til De Historiske bli ytterligere befestet, sier Geitle videre.
-Våre hoteller og spisesteder tilfredsstiller i sum våre 798 kriteriene for «Historisk Kvalitet» med fokus på grunnpilarene «historisk» og «vertskapsrollen»
• « Historisk« er det miljøet som eksteriør- og/eller interiørmessig representerer epoker i vår kulturhistorie. Det gir opplevelser i en ramme som synliggjør våre verdier i vår nasjonale tradisjon, f.eks. gjennom kunst, stilarter, mat/drikke og lokale tradisjoner.
• «Vertskapsrollen» skal være gjennomgående hos alt personale og bør medvirke til at gjestens etterlatte inntrykk etter oppholdet blir at dette var at dette er et godt sted å være.
Omsetningsøkning
De Historiske opplevde i 2019 en formidabel salgsvekst med en økning på 27 % i markedet for ferie/fritid og alle signaler tilsier en videre vekst i dette markedet i 2020.
De Historiske er også i gang med en nysatsning som kurs- & konferanseleverandør som skal gi unike opplevelser for møtemarkedet. Responsen fra bedriftskundene er stor og vi DHHS ser frem til den videre utviklingen i denne satsningen, avslutter Nils Henrik Geitle.