Norwegian tar nye grep for passasjerene
Men hva betyr egentlig denne nyheten for oss?
Flyselskapene kritiseres ofte for manglende respons på henvendelser fra publikum. Spesielt ved endringer i flighter og uregelmessigheter i forbindelse med reiser. Også når det gjelder behandlingstiden for klagesaker ender det ofte med kritikk til flyselskapene. Mange synes det går for lang tid fra innsendt klage til svaret foreligger. Underbemanning kan være en av årsakene. Nå lover Norwegian bedring.
Oppretter ny avdeling
Ved hjelp av digitale løsninger skal Norwegian styrke og effektivisere markedsarbeidet og kundeopplevelsen fremover. Selskapet samler nå alle kundefunksjoner og IT i en nyopprettet avdeling for kunderelasjoner (Customer and Digital Innovation). Avdelingen vil ledes av Kurt Simonsen og endringen trer i kraft umiddelbart, skriver Norwegian i en pressemelding.
- Jeg er svært tilfreds med at Kurt Simonsen har takket ja til rollen som chief customer and digital ffficer i Norwegian, hvor avdelingen for IT, e-commerce, salg, marked, kundeservice og Reward (bonusprogrammet red.anm) nå samles, sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos.
Kurt Simonsen begynte i Norwegian i januar 2018, da han tiltrådte stillingen som IT-direktør.
- Kurt har gjort en svært god jobb i selskapet på kort tid. Han vil heretter ha overordnet ansvar for alle kunderelasjoner i tillegg til selskapets digitale ressurser og utvikling. I arbeidet med å styrke både salgs- og markedsarbeidet i selskapet er digitale løsninger fremtiden, sier Kjos.
Men Norwegian holder kortene tett når det gjelder detaljer fra sine nye planer:
Hva betyr det, egentlig?
-Norwegian skriver :«I oppfølgingen av våre kunder skal vi i sterkere grad fremover ta i bruk nye løsninger på IT-siden som ivaretar hensynet til mer effektiv og raskere kundebehandling. Samtidig styrker vi salget og tilbyr nye produkter om bord». Hva betyr dette, Astrid Mannion, pressekontakt i Norwegian?
-Vi jobber kontinuerlig med å forbedre vårt utvalg av produkter og tjenester slik at vi kan fortsette å levere gode kundeopplevelser. For eksempel, for litt siden lanserte vi høyhastighets WiFi om bord hele flyflåten. Andre konkrete eksempler vil vi kunngjøre fortløpende, svarer Mannion.
-Målet vårt er selvsagt å få enda flere fornøyde kunder i Norwegian, og her ser vi både synergier og en rekke områder hvor vi kan effektivisere, sier Kurt Simonsen.
Les disse sakene:
Derfor må flyselskapene endre praksis