Slik utnytter Norwegian reklamefloppen til SAS
Frekk variant da konkurrentens kampanje ble slaktet
(ODD ROAR LANGE): SAS valgte å stanse sin reklamefilm i sosiale medier etter bare få timer. Tusenvis av negative tilbakemeldinger var årsaken. Du kan lese hele saken om reklamefloppen her.
SAS-ledelsen mener at selskapet ble utsatt for et koordinert angrep på vår kampanje. Mens nettstedet Minervanett retter fokuset tilbake til SAS:
Hvem kan stå bak
Dette skriver Minervanett i en kommentar: Nå ser jeg dere mistenker at de negative reaksjonene var en del av et «koordinert angrep», da lurer jeg om dere har noen spor å gå etter. Hvem står bak? Norwegian? Ryan Air? Eller var det skumle etnonasjonalister? Kanskje slike har en form for digitalt Batman-signal som gikk opp, og samlet nettets mørke aktører over landegrensene.
Det minner litt om det reaksjonene til det engelske Labour-partiet etter det katastrofale siste valgresultatet deres, dette. «Det var ikke vår feil. Det var russerne. Det var rasistene. Det var pressen. Det var været.» Jeg foreslår heller at dere legger fra dere spaden. Dere er dypt nok i gjørma allerede. Det blir litt konspiratorisk, for å si det forsiktig.
Norwegian griper sjansen
Mens det koker hos SAS kastet konkurrenten Norwegian seg raskt rundt. Og bare etter få timer er de på plass med en ny reklameplakat. De harsellerer med SAS-kampanjen og slår trygt fast: Ostehøvelen kan ingen ta fra oss.
Og det gjøres med et skinnleggspark som garantert irriterer i SAS-leiren