Ny toppkåring for ikonisk norsk reiselivsfilm
Iconic Norway fikk gjeveste filmpris i Cannes.
(ODD ROAR LANGE): Den norske filmduoen Grim Berge og Sven-Erik Knoff fortsetter å høste internasjonale priser for sin reiselivsfilm Iconic Norway. Torsdag kveld ble de hedret med Svart Delfin under kåringen Cannes Corporate Media & TV Award i Frankrike. Filmen vant den beste prisen i klassen «Best Camera»
Filmen Iconic Norway, som til nå er sett av flere millioner seere over hele verden,årets Cannes Corporate Media & TV Award.
Filmen var i finalen i klassen Best Camera for Turistfilmer og kåringen skjedde i år for 8. gang.
Internasjonal oppmerksomhet
Filmen er laget av fotografene Grim Berge og Sven-Erik Knoff og har fått oppmerksomhet over hele verden. I sommer er duoen i gang med å lage en «oppfølgerfilm» og filmer Norge fra sør til nord i løpet av en flere uker lang turné. Innovasjon Norges Hans Petter Aalmo var også til stedet under kåringen i Cannes.
Vant i Kroatia
Filmfotografene Grim Berge og Sven-Erik Knoff gikk også helt til topps under gallaforestilling til Zagreb Tourfilm festival 2017 i Kroatia tidligere i høst.
Filmkonkurransen kårer de beste promofilmer innenfor ulike kategorier av turisme, sport, hotell, kultur og ulike former for turisme. Den norske filmen, som har skapt begeistring, over hele verden. Og den vant altså den spektakulære filmen førsteprisen i klassen «Students Choice».
Det er ventet at Iconic Norwau kommer til å representere Norge under flere internasjonale filmkåringer fremover.