I selskap med de vakreste hotellene i hele verden

Classic Norway Hotels inn i internasjonal hotellallianse

En gledens dag for Stephen Meinich-Bache og Erik Berg i Classic Norway Hotels som går inn i nytt hotellallianse.                Foto: Christer Olsen

En gledens dag for Stephen Meinich-Bache og Erik Berg i Classic Norway Hotels som går inn i nytt hotellallianse. Foto: Christer Olsen

(ODD ROAR LANGE): Classic Norway Hotels sine 19 unike hotell blir som de første i Norge med i den eksklusive og verdensomspennende hotellalliansen Global Alliance of Private Hotels (GAPH).
Alliansen er etablert i mer enn 80 land, består av rundt 800 hoteller og har mer enn ti millioner kunder.
- Dette gir oss mulighet til å gjøre noe av det vakreste Norge kan by på tilgjengelig til et bredt internasjonalt publikum, sier eier og styreleder i den norske hotellkjeden Classic Norway Hotels, Erik Berg i en pressemelding.
- Vi har et enormt potensial mot det internasjonale markedet og vi har derfor blitt en del av Global Alliance of Private Hotels, sier Erik Berg.
Arbeidet med å få selskapet inn i det internasjonale hotellsamarbeidet startet i fjor høst. Disse 19 norske hotellene blir med i det nye samarbeidet.

Fordel for kundene

Medlemskapet i GAPH gir Classic Norway Hotels en stor fordel når det kommer til eksponering for det globale markedet.

- 2020 var utvilsomt tidenes år for å feriere i eget land, og dette gjorde at mange virkelig fikk øyene opp for hva Norge har å tilby som turistnasjon. Opplevelsen vil påvirke nordmenns ferievalg i mange år fremover, men vi er helt avhengige av å kunne ønske våre utenlandske gjester tilbake i fremtiden, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.
-Og for våre kunder vil det om ikke lenge bli anledning til å være med i et unikt fordelsprogram, sier Stephen Meinich-Bache til Thetravelinspector.no

Ny Norges-sommer i vente

Hotellkjededirektøren ser likheter mellom utviklingen i år og hvordan fjoråret endte. Da var det nærmest ikke et ledig rom å oppdrive på hotellkjedens 19 hoteller i de tre sommermånedene.
Derfor er det et godt tips å booke hotellrom for sommeren allerede nå. Av erfaring vet vi at de beste rommene og og mest populære tidspunktene selges ut først.
- Det å bli en del av GAPH handler først og fremst posisjonering i et post korona-marked. Norge hadde en god utvikling som turistdestinasjon på 2010-tallet, og vi forventer at den trenden vil forsterke seg ytterligere når pandemien er et tilbakelagt kapittel, sier Meinich-Bache.

Refsnes Gods i Moss er ett av hotellene som blir med i det noe hotellsamarbeidet

Refsnes Gods i Moss er ett av hotellene som blir med i det noe hotellsamarbeidet

Dansk velkommen

-Classic Norway Hotels er en ønskepartner i det norske markedet og en perfekt match, og vi ser på kjeden som et sterkt supplement til den verdensomspennende hotellorganisasjonen. Jeg er overbevist om at de internasjonale gjestene vil ønske Classic Norway Hotels veldig velkommen, sier Jørgen Christensen, som er direktør for den danske hotellkjeden Small Danish Hotels.