«Restart Oslo» skal gi reiselivet drahjelp inn i det nye året
Gi bort en opplevelse. Det kan glede mer enn du tror
(ODD ROAR LANGE): Hva ønsker du deg til jul? Eller hva har du tenkt å gi bort? Kanskje en lokal opplevelse er løsningen.
Denne jula bør du handle så mye som mulig lokalt. Det kan nemlig være redningen for de lokale bedriftene der du bor. Og, mens reiselivet har hatt tøffe tider er det kanskje en opplevelse du bør gi bort eller ønske deg.
Nå setter Visit Oslo nettopp dette på kartet.
- Å gi bort opplevelser har lenge vært en trend. Med denne kampanjen vil vi oppfordre Oslo-folk til å legge lokale opplevelser under treet i år og bli med på dugnad for å restarte Oslo i 2021!
Visit Oslo sin markedssjef Anne-Signe Fagereng forteller entusiastisk om førjulskampanjen #RestartOslo2021 som kjøres i gang på Facebook i disse dager. Her vil Oslo-folk få sjansen til å vinne flotte premier fra en rekke lokale reiselivsaktører.
For responsen lot ikke vente på seg da Visit Oslo nylig sendte ut en forespørsel til sine partnere om noen kunne tenke seg å stille med premier til en førjulskampanje. Allerede etter tre dager hadde nærmere 40 aktører meldt seg, forteller Visit Oslo i en pressemelding.
Et rop om hjelp
Målet med kampanjen er å gjøre Oslo-folk oppmerksomme på det flotte og varierte opplevelsestilbudet de har rett utenfor dørstokken, og håpet er selvfølgelig at mange vil la seg friste til å kjøpe opplevelsene som promoteres. For kampanjen er også et rop om hjelp fra byens reiselivsnæring.
De besøkende har uteblitt i månedsvis, og nå er også julebordsesongen avlyst.
- Vi tror at folk vil bli ekstra glade for å få noe de kan se fram til etter nedstengningen, og samtidig har aktørene som sørger for byens fantastiske kultur, mat- og opplevelsestilbud et sårt behov for at vi støtter opp om dem nå. Årets julegavetips fra oss er derfor: Legg Oslo-opplevelser under treet i år, oppfordrer Visit Oslo sin markedssjef, Anne-Signe Fagereng.
Premier og julegavetips
Overnatting og frokost på Grand Hotel by Scandic , weekendopphold på valgfritt Thon-hotell, middag og show på Latter og «omvisning i Roseslottet» og Sommerkveld på fjorden med Båtservice Sightseeing er bare noen av Oslo-opplevelsene du kan vinne – eller kjøpe i julegave til deg selv eller noen du er glad i. Og med såpass mange partnere som har ønsket å stille med premier og få profilering gjennom førjulskampanjen «Restart Oslo 2021», er det allerede bestemt at det blir en «runde 2» på nyåret!
- Uten våre partneres bidrag hadde vi ikke kunnet gjennomføre kampanjen, så «Restart Oslo 2021» er en skikkelig dugnadskampanje, avslutter Anne-Signe.
«Restart Oslo 2021» vil kjøres på Facebook og bestå av daglige poster som profilerer en av Visit Oslo sine partnere, med mulighet for å vinne opplevelsen for dem som kommenterer under posten.
Kampanjen kan følges på facebook.com/visitoslo.
Første #RestartOslo2021-post publiseres onsdag 25. november.