SAS stopper samarbeidet med fast track og lounger 47 steder
Men en annen SAS-nyhet om SAS Plus viser seg å være feil.
(Odd Roar Lange): SAS gjør forandringer som kan endre noen av reisevanene dine. Det handler i første omgang av nedleggelsene av i alt lounger ved over 40 bter - der de har samarbeide med tredjepart samarbeidspartnere som vil bli berørt. Dette vil bli gjennomført i perioden 1. januar til 1. februar 2017, melder e-magasinet Travel Trade Outbound Skandinavia.
De 13 første samarbeidsparterne ryker ut av listen allerede 1. januar. Deretter avsluttes samarbeidet med ytterligere 35 partnere 1. februar. Se den komplette listen litt lengre nede.
SAS svarer
- Vi i SAS vil klargjøre at det er vårt samarbeid med eksterne parter som vil bli avsluttet, sier SAS i en pressemelding.
- SAS har de siste årene investert og investerte tungt i vårt eget SAS Lounger, inkludert Arlanda, Oslo og Göteborg flyplasser, og vi fortsetter å investere i SAS Lounger og Fast Track der mange passasjerer reiser med oss. I tillegg til investeringer som er gjort, så vil SAS videreutvikle SAS Lounge ved Arlanda innenriks og SAS Lounge ved Gardermoen nasjonale og internasjonale avganger. Samt SAS lounger i New York, Paris og Chicago. Vi satser også tungt i vårt tilbud av digitale løsninger, og vil derfor ha de raskeste høyhastighets WiFi-tilbud i hele SAS-flåten, samt 30 nye og drivstoffeffektive fly. Vi vil også lansere et nytt tilbud på mat og drikke, skriver SAS i en pressemelding.
Godt nytt for SAS Plus
Nyhetene om at billettene SAS Plus ikke lenger vil gi adgang til SAS-lounger deles nå av en rekke nettsteder. Begrunnelsen skulle være at disse vil bli reservert for reisende med gullkort og business class-billetter. Dette gleder bare ved fem flyplasser (se lenger oppe i artikkelen).
Ved rundt halvparten av de i alt 47 flyplassene hvor SAS avslutter samarbeidet, vil SAS ha egne lounger som kan benyttes.
Artikkelen oppdateres.