THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Matadvarsel: Denne kroa må du reise forbi

Noen spisesteder fortjener en anmeldelse. Grillkroa i Oppdal burde vært anmeldt - til politiet. Styr unna - kjør rett forbi. Det er min anbefaling.

Dersom du noen gang reiser forbi Grillkroa i Oppdal, så gjør endelig det. Ellers risikerer du å spise på Norges dårligste spisested!

Når noe kan gå galt, så gjør det ofte det. Men at alt går galt samtidig er sjelden. I dag gjorde det nettopp det på Grillkroa i Oppdal sentrum. Dersom dette er representativt for stedet så håper jeg denne advarselen kan bidra til en ekstrem forvandling, eller stengte dører.

bilde(32)Det var kø til kassen da vi ankom stedet - jeg unngår med vilje å kalle det spisested - klokka 19.30. Det er stor aktivitet i Oppdal denne helga så vi var klare for litt venting. Klokka 19.42 var bestillingen unnagjort. Fire voksne og fem barn var klar for venting. To stk kyllingsnadder (?!), 1 gourmetburger med slottspoteter (!?!) og seks enkle burgervarianter med pommes frites lød bestillingen.

Min første terning 1 på et sted som servere mat - noen sinne.

Halvparten av bestillingen ble levert etter 40 minutter, og da ble det (av oss) oppdaget at resten av bestillingen var avglemt.

Hun som fikk etterlysningen forsvant inn på kjøkkenet uten et ord. Og kom aldri tilbake med noen forklaring.

Tre purringer senere - og nesten èn time etter bestillingen - kommer den glemte maten! Krise: kald kyllingsnadder med salat druknet i thousand island-dressing og halvstekt pommesfrites, cheeseburgeren kom uten ost (etter etterlysning kom betjeningen med en kald osteskive som de la oppå burgeren - og serverte den på nytt), gourmetburgeren var ikke varm og  hadde kalde slottspoteter.

bilde(29)Jeg har aldri noen sinne opplevd maken til fiasko. Dèt skal de ha. Den var i alle fall gjennomført fiasko i alle ledd. Og betjeningen var fullstendig uten evne til å ta i mot kritikken.

Det er nemlig veldig dumt av kassabetjeningen å riste oppgitt på hodet da jeg snudde meg etter å ha levert klage for tredje gang, siden resten av selskapet vårt fikk med seg hele seansen.

Når en bestilling blir avglemt er det et minimum  komme til bordet, beklage miseren og gi beskjed om hvor lang tid det vil ta før maten kommer. Det er ikke lurt å knappe inn på tiden med å servere halvferdige middager.

Og: å bøte på skaden ved å tilby en kopp kaffe, en dessert eller lignende er et absolutt minimum for et sted som har hatt åpne dører i 20 år. Her var det ikke et pip i denne retningen.

bilde(35)Vi la igjen 1300 kroner i Grillkroa. Det er jeg veldig irritert over at vi gjorde. For det var ikke verd noe som helst. Dersom denne bloggposten kan føre til å sende samtlige ansatte på kurs, ta en total makeover på stedet og holdningene så er det kanskje verd det.

Ellers er min anbefaling: steng kroa. Dette var lureri - på grensen til svindel på åpen gate.