THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Etter to måneders drift skifter Vy Fjord1 Reiseliv navn

Derfor er det klart for dette navneskiftet

Kristian B. Jørgensen er direktør for Fjord Tours Group

See this content in the original post

(ODD ROAR LANGE): I 2019 gikk Vy og Fjord1 sammen om en felles reiselivsatsning ved å etablere selskapet Vy Fjord1 Reiseliv.
Nå blir det navneskifte igjen - denne gangen til Fjord Tours Group.

Selskapets daglige drift startet opp den 1. januar 2020, og etter bare to måneder er det klart for navneskifte.
Det nyetablerte selskapet eier 74 % av Fjord Tours, som er landets mest etablerte tilbyder av miljøvennlige kollektivbaserte rundturer i Norge, forteller administrende direktør Kristian B. Jørgensen.

See this content in the original post

Nye opplevelser

«Målet er å bygge videre på reiselivsopplevelsene til Fjord Tours, samt utvikle nye spennende bærekraftige opplevelser i Norge og Skandinavia innenfor turisme» sier Kristian B. Jørgensen, adm. direktør i Fjord Tours Group.
Kristian B. Jørgensen overtok direktørjobben i selskapet etter 11 år som toppsjef i Fjord Norge.

-Fjord Tours Group har som ambisjon å utvikle og tilby eksisterende og nye miljøvennlige reiselivsprodukter til det internasjonale turoperatørmarkedet , mens datterselskapet Fjord Tours vil ha hovedfokus på det å styrke posisjonen innenfor det nasjonale- og internasjonale forbrukerrettede turistmarkedet. I tillegg vil Fjord Tours Group arbeide for å utvikle flere destinasjoner i Norge som bærekraftige reisemål.
Vi skal gjøre bærekraftige reiseopplevelser i Norge tilgjengelige for verden, sier Jørgensen.

Vy-gruppen kjører tog og buss i store deler av Norge. Fjord1 er Norges største fergeselskap og eier 50 prosent av The Fjords, med hybridskipet «Vision of the Fjords» og helelektriske «Future of the Fjords.»

Bærekraftige pakketurer

Fjord Tours Group og datterselskapet Fjord Tours jobber, i følge selskapet, med å sette sammen og selge bærekraftige pakketurer med kollektivtransport, samt utvikle spennende destinasjoner i Norge innen turisme. I dag er «Norge i et nøtteskall», som blant annet inkluderer Bergensbanen, Flåmsbana og UNESCO opplevelsen Nærøyfjorden, den mest kjente rundturen.
Turistene reiser med rutegående kollektivtransport, og pakkene inkluderer også overnatting, aktiviteter og andre opplevelser.

Geiranger er et av selskapets satsingsområder. Foto: Odd Roar Lange

-Ambisjonen er å utvikle flere og mer fleksible bærekraftige reiseopplevelser med kollektivtransport, der det skal være enkelt for turister å bestille hele reisen og alle opplevelser i ett kjøp, sier Kristian B. Jørgensen.

Fjord Tours Group ønsker samspill med lokalsamfunn og andre reiselivsaktører, og er i dialog med flere destinasjonsselskaper i hele landet. Som en start eier selskapet 31 prosent av aksjene i Geiranger Fjordservice AS, der målet er å bidra til en mer bærekraftig helårsutvikling av Geiranger som reisemål.

See this content in the original post