THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Dette er verdens beste reisemål - for tredje året på rad

Maldivene vinner prisen som verdens ledende reisemål for tredje gang

See this content in the original post

Øystaten Maldivene er en av verdens lavest liggende nasjoner – med en gjennomsnittshøyde over havet på 1,5 meter. Det gjør landet svært sårbart for klima-endringer som fører til at havnivået stiger. Det betyr at verdens beste reisemål kan forsvinne dersom vi ikke tar bedre vare på kloden veldig raskt.

En vinner

Det regnet gull til Maldivene da reiselivsbransjens svar på Oscar-utdelingen, World Travel Awards, fant sted nylig. Her vant Maldivene den prestisjetunge prisen som verdens ledende destinasjon for tredje år på rad - som den første destinasjonen noensinne. I tillegg ble Maldivene også kåret til verdens ledende turistråd for sine globale kampanjeaktiviteter.

Sist fredag vant Maldivene den prestisjetunge globale prisen som verdens ledende reisemål ved World Travel Awards, som er reiselivsbransjens svar på Oscar-utdelingen. Dette er tredje året på rad at Maldivene vinner denne prisen, og det er første gang noensinne at en destinasjon vinner den tre år på rad.

 Kampen gjennom krisen

Maldivene fikk prisen som verdens ledende reisemål for første gang i 2020, midt under covid-19-pandemien.

-Prisen er et vitnesbyrd om Maldivenes popularitet som reisemål. Prisene de siste tre årene gjenspeiler motstandskraften Maldivenes reiselivsnæring har vist gjennom krisen, sa Maldivenes turistminister dr. Abdulla Mausoom.

 Direktør for Maldivene Tourism Board, MMPRC, Thoyyib Mohammed uttalte også at det var en ære å vinne tre år på rad, og at han ikke kunne drømt om en bedre prestasjon for å markere 50-årsjubileet for turisme på Maldivene.

 Maldivene har verdens ledende turistråd
I tillegg til den prestisjetunge prisen som verdens ledende reisemål hentet Maldivene også hjem en annen attraktiv tittel fra World Travel Awards. Maldivene turistråd, MMPRC, vant også prisen som verdens ledende turistråd.

 I løpet av de tre første kvartalene av 2022 har Maldivene Tourism Board gjennomført totalt 149 forskjellige reklameaktiviteter i 22 globale markeder for å sikre Maldivenes synlighet. Dette har resultert i en estimert rekkevidde på 8,6 milliarder. Tradisjonelt har Maldivene blitt stemplet som en luksusdestinasjon, men siden starten av 2022 har turistrådet fokusert mer på også å formidle noen av de mer autentiske opplevelsene og aktivitetene - basert på de siste reisetrendene når det gjelder aktive ferier, lokale opplevelser og skjulte perler.

See this content in the original post

Om The Travel Inspector:

Odd Roar Lange er norsk reiselivsekspert og kjent som The Travel Inspector og en av Norges mest erfarne reiselivsjournalister.
Og er også ansvarlig for reisereportasjer og nyttige reisetips på forbrukersiden DinSide som er en del av Dagbladet og Aller Media.