THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Dette hotellet har 96 gode anmeldelser ...

...til tross for at det ikke åpner før i neste måned

Slik skal det nye hotellet bli.                                             Foto/illustrasjon: Hotel Svalbard The Vault

See this content in the original post

(ODD ROAR LANGE): Hører du til dem som stoler på gjesteanmeldelser på bookingselskapenes nettsider? Det gjør du kanskje ikke etter å ha lest dette.
Nå dukker det stadig opp nye avsløringer som viser at hotell og restauranter ikke er det de ser ut som på tripadvisor og andre gjesteratinger. 
Som denne, da Londons beste restaurant avslørt som en gedigen bløff.

Hotellet som ikke er ferdig

Hotellgjesten fra Trondheim planla en tur til Longyearbyen og Svalbard, og ønsker å orientere seg blant hva som finnes av hotellovernattinger. Pris, beliggenhet og andre gjesters erfaring var viktig.
Han sjekket derfor Trivago Rating Index for å se hva de kunne tilby.
Med riktig gode 8,2 poeng (av 10 mulige) kommer Svalbard Hotel The Vault godt ut. Hele 96 anmeldelser sender hotellet høyt opp på indekslista hos Trivago.
Dette skriver Trivago selv om sin rating: TRI er en omfattende og pålitelig indeks av hotellvurderinger. TRI tar tilgjengelige kilder av vurderinger og anmeldelser fra internett og bruker en algoritme for å aggregere dem, som gir en pålitelig og upartisk poengsum.

Fra Trivagos nettside

Spesielt pålitelig er den i alle fall ikke

Dersom du lurer på hva Svalbard Hotel The Vault på Elvesletta i Longyearbyen egentlig er? Dette skriver Visit Svalbard på sin nettside:
Svalbard Hotell The Vault blir det nyeste B&B hotellet i Longyearbyen, og vil være ferdigbygd til februar 2018. Det vil være ett hotell med 35 rom totalt, hvorav 33 er dobbelt rom, og 2 enkeltrom. Hotellet vil tilby komfortable rom i en stille atmosfære i arktisk.
Hotellet vil være ett utmerket utgangspunkt for å oppleve alt som Svalbard har å tilby. Vårt serviceinnstilte og vennlige personale vil alltid ønsker deg velkommen hos oss. De vil tilby den hjelpen du ønsker for å gjøre oppholdet til en uforglemmelig opplevelse. Resepsjonen er behjelpelig med både booking av aktiviteter, restauranter og annen service.

Her kan du lese Svalbardpostens reportasje om hotellet som er under bygging.

Trivago har foreløpig ikke svart på hva som er årsaken til at de publiserer anmeldelser for et hotell som ikke er åpnet. Jeg kommer selvsagt til å følge saken videre.

Kjenner du til flere falske ratinger på nettsider? Eller har du reisetips, ideer, synspunkt eller spørsmål?
Kontakt meg gjerne på epost: orl@thetravelinspector.no

See this content in the original post