THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Gjesten glemte igjen øglen på hotellrommet

De utroligste hotellhistoriene fra hoteller rundt om i verden

See this content in the original post

(ODD ROAR LANGE): Hvert år formidler de millioner av hotellovernattinger. Og noen gjester er mer spesielle enn andre. Det viser den nyeste innsiktsrapporten til Hotels.com
Årets rapport byr på fascinerende lesning om utrolige ting gjester har glemt igjen på hotellrom, spesielle romservicebestillinger, skjulte hotellfordeler og helt ekstraordinære tjenester som tilbys reisende.

Spesielle tjenester

Noen av hotellene rundt om i verden har helt spesielle tjenester som er tilgjengelige for gjestene. Hoteller jobber for å oppfylle gjestenes unike krav, fra gitarconcierger til kjæledyrhealere, og slike tjenester kan rett og slett bli den nye normen i fremtiden. I en pressemelding forteller Hotels.com om sin app hvor kan du oppleve forskjellige tjenester og samtidig samle fordeler og få eksklusive goder på VIP Access-overnattingssteder, sier Melanie Fish, Vice President of Global Public Relations hos Hotels.com.

Gjenglemte ting

Nnår det er vanskelig å reise hjem, men enkelt å glemme igjen noe
I rapporten ser vi at de vanligste gjenglemte tingene er skittentøy, mobilladere, sminke og toalettsaker, men på årets liste finner vi også noen oppsiktsvekkende ting.
• Det dyreste: Hotellpersonalet fant en Rolex, en Birkin-veske og en klokke til en verdi av over 66 millioner kroner.
• Kjæledyr: En kylling og en øgle ble funnet (og levert tilbake) etter at eieren hadde sjekket ut.
• Nødvendigheter: Noen gjester glemte to gips til en hel fot. Gebiss blir også ofte gjenglemt.
• Det uforklarlige: en riskoker, et bildekk, en mikser og byggerør.

Noen hotell strekker seg langt for å hjelpe glemsomme gjester. På Viceroy Riviera Maya trenger du ikke å ta med toalettsaker – hotellet har nemlig en såpeconcierge.
Kimpton Vero Beach Hotel lar gjestene prøve og låne ting som solbriller og vesker fra merket Anthropologie gjennom tjenesten «Forgot it? We’ve got it!».
Noen hoteller strekker seg ekstra langt for å gjenforene gjestene med ting de har glemt. En hotellansatt kjørte over 160 kilometer for å levere tilbake et pass, en annen løp flere kvartaler for å levere noe tilbake før et cruiseskip la fra kai, og en tredje reiste i fire timer for å returnere en koffert.

Romservice

Hva gjør man når gjester gjør bestillinger utenfor menyen til en kunstform?
Dagene da man bestilte et enkelt smørbrød til rommet, er tilsynelatende over. For andre år på rad avslører Hotels.com de merkeligste romservicebestillingene og -tjenestene. Her er noen spesielle eksempler:

• et badekar fylt med Evian-vann, så et barn skulle få bade i så rent vann som mulig
• en allergitilpasset meny for et kjæledyr, dvs. glutenfritt, laktosefritt osv.• brent toast
• kaviarpølse
• fersk geitemelk
• to kilo bananer
• en high-five fra et team-medlem for å garantere at romservicebestillingen var lest

Hotellene gjør det de kan for å oppfylle disse stadig merkeligere romserviceforespørslene, og rommene på W Osaka har en telefon med en helt egen knapp som gjestene kan bruke til å bestille hva som helst, når som helst.
På Hospes Maricel & Spa i Palma de Mallorca kan gjestene få ansiktsbehandlinger og høyteknologiske hudpleiebehandlinger på rommet.

Skjulte hotellfordeler

Noen hotell har goder du ikke visste at du trengte. Hør bare her.

• Hotel New Otani Tokyo The Main har en 400 år gammel japansk hage.
• Four Seasons Hotel Austin har en egen gitarconcierge for gjester som vil spille på eksklusive gitarer.
• Sentinel Hotel i Portland tilbyr VIP-tjenester for kjæledyr (Very Important Pets), blant annet dyrefrisører og en akupunktør for stressede kjæledyr.
• The Montague on the Gardens i London kan friste med private omvisninger på British Museum.
• I kjelleren til Villa Gallici Hôtel & Spa kan du få en personlig tilpasset vinsmakingsopplevelse.

Hotellene gir også tips til hvordan du kan få så mye som mulig ut av rommet ditt, ved å be om for eksempel røykerom for å få balkong eller et rom i en høyere etasje for å få bedre plass og mer ro.

Her kan du lese mer om Hotels Room Insights-rapporten.

See this content in the original post

Om The Travel Inspector:

Thetravelinspector.no har ingen betalte artikler eller lenker. Opplever du uønskede eller falske annonser på thetravelinspector.no? Send meg gjerne en beskjed og legg ved lenken til annonsen, slik at den kan fjernes fra nettsiden.

Om Odd Roar Lange:

Odd Roar Lange er norsk reiselivsekspert og kjent som The Travel Inspector og en av Norges mest erfarne reiselivsjournalister.
Odd Roar Lange er også fast bidragsyter med reisereportasjer, kommentarer og reisetips i Dagbladet og på forbrukersiden DinSide som er en del av Dagbladet og Aller Media.
Du kan følge reisene mine på instagram her.
Har du en kommentar eller et tips, så kan du sende det her.