THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Hafjell og Kvitfjell stenger billettlukene

Årsaken er kanskje ikke den du tror

GJESTESENTRE: Hafjell blir det fra kommende sesong nytt info/gjestesenter . Nå er det klart for sesongstart. Foto: Alpinco/Emil Nyeng.

See this content in the original post

(ODD ROAR LANGE): Hafjell og Kvitfjell oppretter hvert sitt moderne gjestesenter for å forbedre tjenestene til sine verdifulle gjester. Det betyr at fra kommende sesong stenges de tradisjonelle billettlukene.
- Vi ønsker å tilrettelegge for en mer effektiv opplevelse for våre skigjester. Gjestene våre vil nå få all info og hjelp på ett sted - samt spare penger ved å handle online, sier daglig leder for Losji og Hospitality, Camilla Maanum Trulsen, om den nye satsingen.

Bedre gjesteopplevelse

- Erfaringene vi gjorde oss forrige sesong gjør at vi ser stor verdig av å løfte destinasjonen med å skape en optimal gjesteopplevelse, sier kvalitetsleder i Alpinco, Jo Mork.
Alle gjester som skal bo i fjellet vil nå få nøkler i samme infopunkt som de også får bistand med heiskort eller andre spørsmål. Den store ideen bak det hele er å bedre bistå gjesten med et vennlig vertskap, pluss at gjesten sparer penger.

Gammel vane

- Vi vet at svært mange gjester går til luka for å skaffe seg heiskort, litt på gammel vane. Dette er dyrere og skaper ikke minst kø. Det er knapt nok noen billetter lenger i samfunnet vårt som kjøpes i en billettluke, så denne endringen er et ledd i vår modernisering av både kjøpsflyt og organisering. Vi vet at det å møte et vennlig vertskap har alt å si på opplevelsen, enten du er på Kiwi eller på skiferie, sier kommunikasjonsansvarlig i Alpinco, Veslemøy Eineteig Wedum.

Stenger lukene

Billettlukene går nå inn i historiebøkene, i alle fall slik man kjenner de fra før. Alle heiskort skal nå gjøres online eller via automater i destinasjonen. Kjøp heiskortet hjemme eller i en varm bil før du går i heisen.
- Dette tiltaket er ment for å eliminere køer, og samtidig sørge for bedre flyt i våre destinasjoner. I stedet for å forvente at våre gjester venter i kø i -15 med tre barn i hælene, flytter vi personalet ut på Skitorget i begge fjell, samt at vi vil ha operative gjestesentere man kan få bistand fra. Denne endringen gjør det mulig for gjestene å få både heiskort og eksempelvis hyttenøkler på ett og samme sted, sier Wedum.
Ifølge Trulsen, som er leder for den nye satsingen, vil dette initiativet gi en mer sømløs opplevelse for gjestene.
- Å legge til rette for online heiskortkjøp og flytte personalet ut på skitorget er et smart trekk. Dette vil ikke bare unngå unødvendige køer, men også gi bedre flyt og mer tid til å nyte skituren, sier hun.

ALT PÅ ETT STED: Her vil man til vinteren finne all info om heiskort og booking samlet på ett sted. Foto: Alpinco.

Rimeligst

Gjesten sparer dessuten penger ved å handle heiskortet selv online.
- Ved å kjøpe heiskortene på nett kan gjestene enkelt planlegge og bestille på forhånd, og dermed spare tid og ressurser. Dessuten vil det følge med et administrasjonsgebyr på 95,- per kort man kjøper i en luke, så det billigste er å kjøpe kortet selv online, sier Wedum.

Hafjell med rekordtidlig sesongåpning 18. november!

Mens Kvitfjell åpnet allerede 3. november går Hafjell for rekordtidlig åpning 18. november - tre uker tidligere enn fjoråret.
Takket være en tidlig og god periode med snøproduksjon vil Hafjell sesongåpne allerede 18. november. Det har blitt produsert opp bra med snø i flere uker, samt at det også har blitt ispedd med natursnø og hvitt pudder fra oven. Alt i alt sørger det for at Hafjell i år kan sesongåpne rekordtidlig.

See this content in the original post

Om The Travel Inspector:

Thetravelinspector.no har ingen betalte artikler eller lenker. Opplever du uønskede eller falske annonser på thetravelinspector.no? Send meg gjerne en beskjed og legg ved lenken til annonsen, slik at den kan fjernes fra nettsiden.

Om Odd Roar Lange:

Odd Roar Lange er norsk reiselivsekspert og kjent som The Travel Inspector og en av Norges mest erfarne reiselivsjournalister.
Odd Roar Lange er også fast bidragsyter med reisereportasjer, kommentarer og reisetips i Dagbladet og på forbrukersiden DinSide som er en del av Dagbladet og Aller Media.
Du kan følge reisene på instagram her.
Har du en kommentar eller et tips, så kan du sende det her.