THE TRAVEL INSPECTOR

View Original

Du fløy ikke til himmels med Stjernereiser ...

...men du husker kanskje disse reisene til «Syden»? 

See this content in the original post

(ODD ROAR LANGE): Øystein Sunde har forlengst slått det fast: Du kan ikke fly til himmels med Stjernereiser.
Men selskapet som vi i dag kjenner som TUI har hatt med seg 10 millioner reisende nordmenn på tur. Og her kan du se noen av de svunne kampanjebildene fra mange år med reiser.

Gran Canaria

Den norske reisearrangøren TUI har tatt nordmenn til sydligere strøk siden 1973. I løpet av sine 45 år har TUI tilbudt reiser til alt fra Romania til Tel Aviv, og språkreiser, golfreiser og skiturer har stått på programmet. 7. mai 2018 feiret selskapet at de har bidratt til 10 millioner ferieopplevelser, og kunde nummer 10.000.000 har i dag forlatt Norge til fordel for 2 uker i solen på Gran Canaria. Dermed er et nytt øyeblikk i historien nådd.

-Vi synes dette er utrolig morsomt og noe vi har gledet oss til å feire. At så mange nordmenn har valgt å skape ferieminner med oss er jo helt fantastisk. I dag sa vi «god ferie» til Ola Martin som er vår kunde nummer 10 million, sier Usman Jasrae Head of Digital sales and Marketing i TUI.

Mallorca da og Mallorca nå

I løpet av sine 45 år har selskapet tatt nordmenn til mer eller mindre kjente og kjære destinasjoner. Mye har forandret seg siden den gang og 16 årlige trailerlaster med kataloger er i dag erstattet av en app. Faste prislister er erstattet med et optimalisert trading-program som kontinuerlig justerer salgspriser. Charterfly er komplimentert med rutefly og dynamiske reisemuligheter. Reisebutikker i hele landet er i dag 82 % salg på nett og 60 av selskapets ansatte bruker chip-implantat daglig. 

Men ikke alt har forandret seg. TUI, som i sin spede begynnelse het Stjernereiser, tok sine første kunder fra Oslo til Mallorca til en minstepris på 545 kroner. 
I 1973 hadde selskapet hele 10.000 kunder og vi tilbød ca. 15 ulike destinasjoner. Spania og Hellas har bestått tidens tann og har alltid vært en del av TUIs tilbud til sine kunder, og er den dag i dag fortsatt nordmenns absolutte feriefavoritter.

Fra språkreiser, bilferier og sportsreiser satser i dag TUI fult på videreutvikling av egeneide hoteller og cruiseskip, og sine mer enn 180 ulike solfylte destinasjoner. I 2018 vil ca. 300.000 nordmenn reise med TUI, hvorav 21 % av disse fortsatt velger Mallorca, forteller TUI i en pressemelding. 

Del gjerne dine charterminner i kommentarfeltet. Eller send ditt bilde til orl@thetravelinspector.no

See this content in the original post